پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

آموزش ریست کردن رمز ویندوز سرور

 با این مقاله با شما هستیم  با آموزش ریست کردن پسورد ویندوز های سرور ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۰ در خدمت شما خواهیم بود تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. و یا با مراحل نصب و محیط آن آشنا گردید به مطالعه این مطلب بپردازید.

سرور مجازی ویندوز ایران

ریست ویندوز سرور – شرکت مایکروسافت تولید کننده سیستم عامل های ویندوز همیشه جز برترین و پیشتازان این صنعت بوده است. امروز در رابطه با مشکلی گه گاها بنا به دلایلی پیش می اید یک ترفند و آموزش برای شما آماده کردیم تا بتوانید از طریق این راه حل مشکل برگرداندن رمز ورود به سیستم عامل های ویندوز سرور را حل کنید.

کاموا

توجه داشته باشید این فرایند برای تمامی سیستم عامل های ویندوز سرور از ویندوز سرور ۲۰۰۸ تا ویندوز سرور ۲۰۲۰ یکی می باشد.

 

اینکه نمیتونید وارد محیط ویندوز سرور بشید و رمز عبور شما کار نمیکنه یا فراموش کردید مشکلاتی هست که برای شما گاها پیش می آید. اما نکته قابل توجه اینجاست که در این وحله زمانی چه کاری رو باید انجام بدید جای سوال داره که مشکل سختی نخواهد بود به شرطی که به سرور فیزیکی خودتون دسترسی داشته باشید تا بتوانید مشکلتان را حل کنید. اگر هم شما سرور مجازی یا اختصاصی اجاره کردید باز هم جای نگرانی نداره. پشتیبان ها مشکل شما را حل میکنند و اگر نتوانستند این آموزش را برایشان ارسال کنید. تا بتوانند به موقع مشکل شما را حل کنند. اصولا سرور های مجازی روی سیستم های عامل ESXI لینوکس یا Hyper-V ویندوز سرور نصب شده است.

آموزش ریست کردن رمز ویندوز سرور

حال برای ریست کردن و تغییر ویندوز سرور باید چه کاری را انجام بدهیم. تا بتوانیم وارد سیستم عامل خود بشویم. در این آموزش نحوه ریست ویندوز سرور ۲۰۱۲ را برای شما توضیح می دهیم که فرق آنچنانی با دیگر سیستم عامل های ویندوز سرور ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ یا ۲۰۱۶ ندازد. برای شروع کار لازم است که حتما دیسک یا فلش ویندوز سرور بوت شده را متصل کنید. و در تنظیمات BOOT مادر برد اولین Primary boot را به دیسک درایو یا درگاه یو اس بی ویندوز خود معرفی کنید.

 

۱- در قدم اول اول باید منتظر بمانید تا صفحه نصب ویندوز سرور بالا بیایید و بعد از آن روی دکمه Next کلیک نمایید.

آموزش ریست کردن پسورد ویندوز های سرور ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۰

۲- بعد از زدن دکمه Next به صفحه بعدی میرود. در اینجا بر روی دکمه Repair Your Computer کلیک کنید.

آموزش ریست کردن پسورد ویندوز های سرور ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۰

۳- حال در این قسمت باید از حالت عیب یابی استفاده کنید پس بر روی دکمه Troubleshoot  کلیک نمایید.

آموزش ریست کردن پسورد ویندوز های سرور ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۰

۴- پس از زدن دکمه Troubleshoot صفحه زیری نمایش داده می شود و شما باید در قسمت کامند دستوراتی را بنویسید پس بر روی گزینه Command Prompt کلیک نمایید تا صفحه کامند باز شود.

آموزش ریست کردن پسورد ویندوز های سرور ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۰

۵- حال صفحه کامند باز شده است و باید دستورات زیر را در این صفحه به ترتیب مثال تصویر در قسمت کامنت بنویسید.

  1. :d
  2. cd windowssystem32
  3. ren Utilman.exe Utilman.exe.old
  4. copy cmd.exe Utilman.exe

حال در پایان کار شما تمام شده و از محیط کامنت خارج شوید و ویندوز را ری استارت کنید تا ویندوز بالا بیایید و در محیط ورود به ویندوز از درستور پایین استفاده کنید.

 

آموزش ریست کردن پسورد ویندوز های سرور ۲۰۰۸ 
آموزش ریست کردن پسورد ویندوز های سرور ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۰

۶- در زمانی که ویندوز بالا آمد سیستم عامل شما آماده است برای تغیر رمز Administrator . حال با فشار دادن دکمه windows و دکمه U کار خود را شروع کنید تا صفه کامنت که در تصویر بعدی به شما نمایش داده شود.

۷ – حال در تصویر زیر متن زیر را تایپ کنید تا رمز Administrator ویندوز شما تغیر کند.

net user administrator Password123

توجه : متن Password123 میشود همان رمز ورود شما به ویندوز.

 

آموزش ریست کردن رمز ویندوز سرور

و در پایان

پس از ورود به سرور CMD را باز کرده و دستورات زیر را وارد کنید :

cd\
cd windows/system32

delete utilman.exe ( اجباری به وارد کردن این دستور نمی باشد )

copy utilman.exe.old utilman.exe

آموزش ریست کردن پسورد ویندوز های سرور ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۰

خوب کار تمام شد امیدواریم این ترفند برای شما مفید واقع قرار گرفته باشد

در متن زیر به صورت انگلیسی با ترجمه توضیحاتی در رابطه با سیستم عامل ویندوز نوشته شده است.

Windows Server is a brand name for a group of server operating systems released by Microsoft. It includes all Windows operating systems that are branded “Windows Server”, but not any other Microsoft product. The first Windows server edition to be released under that brand was Windows Server 2003. However, the first server edition of Windows was Windows NT 3.1 Advanced Server, followed by Windows NT 3.5 Server, Windows NT 4.0 Server, and Windows 2000 Server; the latter was the first server edition to include Active Directory, DNS Server, DHCP Server, Group Policy, as well as many other popular features used today.

ویندوز سرور (به انگلیسی: Windows Server) یک نام تجاری برای سیستم‌عامل‌های سرور منتشر شده توسط شرکت مایکروسافت. این ویندوز امکاناتی را برای مدیریت سرورها فراهم می‌کند و بر روی سرورها نصب می‌شود. این نام تجاری شامل همه سیستم عامل‌های ویندوز با نام تجاری «ویندوز سرور» می‌باشد، ولی سایر محصولات مایکروسافت را شامل نمی‌شود. اولین ویرایش ویندوز سرور منتشر شده با این نام تجاری، ویندوز سرور ۲۰۰۳ بود. با این وجود، اولین ویرایش سرور ویندوز، Windows NT 3.1 Server Advanced بود که بعد از آن Windows NT 3. 5 Server Windows NT 4 Server و ویندوز ۲۰۰۰ سرور ارائه شدند. ویندوز ۲۰۰۰ سرور اولین نسخه سرور بود که علاوه بر مشخصات رایج و پرکاربرد امروزی، شامل اکتیو دایرکتوری، DNS سرور، DHCP سرور و Group Policy نیز بود.

 

تبریک می گوییم مقالهآموزش ریست کردن پسورد ویندوز های سرور ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۰مجازی پایان رسید با آموزش ها و مقالات بعدی ما را همراهی کنید.

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *