پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

در این مقاله با شما هستیم با آموزش حل مشکل lazy loading در وردپرس پس تا انتهای این مطلب مفید مثل همیشه ما را همراهی کنید.

آموزش حل مشکل lazy loading در وردپرس
آموزش حل مشکل lazy loading در وردپرس

یکی از مشکلات سایت هایی که از وردپرس استفاده می کنند قابلیت lazy load می باشد که به اصطلاح بازگذاری و لود تنبل در وردپرس می باشد که باعث کندی سایت بخصوص ارور در سایت جیتی متریکس GTmetrix نیز می شود

با اموزش زیر براحتی ما می توانیم این مشکل را رفع کنیم پس همراه باشید.

Lazy loading یا لودینگ تنبل، یک رهیافت برای بارگذاری سریعتر صفحات وب است که می توان با استفاده از آن، تصاویر و المان های موردنیاز کاربر را همزمان با رسیدن کاربر به آن نقطه لود کرد. بدون استفاده از lazy loading کلیه تصاویر موجود در صفحه سایت همزمان با باز شدن صفه شروع به لود شدن می کنند که این موضوع در زمان رندر شدن صفحه برای کاربر تاثیر گذار است و آن را افزایش می دهد. با استفاده از lazy loading می توان سرعت سایت را افزایش داد.

پیش از وردپرس ۵.۴ قابلیت lazy loading با استفاده از افزونه ها و همچنین قالب ها در دسترس کاربران قرار می گرفت اما از این نسخه به بعد، وردپرس تصمیم گرفت این ویژگی کاربردی را به عنوان یکی از اجزای هسته وردپرس در اختیار همگان بگذارد.

اما شاید شما نیز به دلایلی مثل لود تصاویر چندگانه و یا صلاحدید خود، نیاز دارید تا پیش از رسیدن کاربر به ویو پورت موردنظر، همه چیز تمیز و مرتب لود شده باشد و یا قالب تان قدیمیست و خیلی با این امکان زیبا به نظر نمی رسد. یا حتی اگر از افزونه هایی مثل راکت وردپرس یا Smush استفاده می کردید، احتمال بروز تداخل نیز بالاست.

چگونه lazy loading را غیرفعال کنیم؟

غیرفعال کردن lazy loading در وردپرس بدون افزونه نیز امکان پذیر است. قطعا می توانید با جستجوی عبارت disable lazy loading در مخزن وردپرس، خیلی سریع یک افزونه برای این کار پیدا کرده و از آن استفاده کنید. اما اگر شما نیز مانند خیلی از دیگر توسعه دهندگان یا مدیران وردپرس به دنبال نصب افزونه های فراوان برای انجام کارهای ساده نیستید، خیلی راحت با یک خط کد می توانید lazy loading (لود تنبل) وردپرس را غیرفعال کنید.

برای انجام این کار کافیست تا به منوی “نمایش” و سپس “ویرایشگر قالب” بروید. سپس فایل functions.php را جهت ویرایش انتخاب کنید.

سرور مجازی فرانسه

غیرفعال کردن lazy loading در وردپرس

حط زیر را به انتهای این فایل اضافه کنید و تنظیمات را ذخیره کنید.

add_filter( 'wp_lazy_loading_enabled', '__return_false' );

تبریک می گوئیم حل مشکل lazy loading در وردپرس به پایان رسید با اموزش ها و مقالات بعدی ما را همراهی کنید.

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *