پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

در این مقاله با شما هستیم با آموزش حل خطای Bad Request 400 پس تا انتهای این مطلب کاربردی ما را همراهی کنید

آموزش حل خطای Bad Request 400

یکی از مهم ترین اررور و خطاهای رایج سایت ها اررور Bad Request 400 می باشد ما در این مقاله علت وقوع این مشکل و راهکاری حل این مشکل را به شما اموزش می دهیم و در نهایت جمع بندی خودمان را اعلام می کنیم .

خطای ۴۰۰ Bad Request یکی از خطاهای رایجی هست که هنگام مشاهده صفحات وب یا برنامه‌های تلفن‌های هوشمند ممکنه باهاش مواجه بشید. این خطا مربوط به وضعیت HTTP Status هست که به اختصار اونو با نام خطای ۴۰۰ می‌شناسیم. وقتی این خطا به وجود بیاد به این معنی هست که درخواست ارسالی شما که به سرور ارسال شده نادرست هست یا به هر دلیلی این درخواست موقع ارسال به سرور خراب شده که طبعا پاسخی هم براش دریافت نمیکنید. بنابراین سرور پاسخ مناسبی برای این نوع درخواست ارسالی که غالبا نادرست هست یا خراب شده پاسخی دریافت نکرده و خطای ۴۰۰ رخ خواهد داد. که باید با راهکارهایی که وجود داره اقدام به رفع خطای ۴۰۰ بکنیم.

هنگامی که سایت شما بارگیری نمی‌شود، به شدت ناراحت کننده به نظر می‌رسد. مهم ترین نکته این است که بدانید چرا این اتفاق افتاده است؟ سپس خواهید فهمید که چگونه به سادگی مشکل را برطرف کنید. ارور ۴۰۰ Bad Request که از دسته کدهای ۴xx محسوب می‌شود، مربوط به درخواست‌های نامعتبر یا اشتباه کاربر است. در این مقاله به طور خاص نگاهی دقیق به خطای ۴۰۰ Bad Request خواهیم انداخت. این خطا به چه معناست؟ و چه عواملی باعث آن می‌شود؟ همچنین مراحلی را برای رفع خطای ۴۰۰ به شما معرفی خواهیم کرد.

ارورهای سری ۴۰۰

یکی از مواردی که احتمالا زیاد با آن برخورد کرده‌اید ارورهای خانواده ۴۰۰ هستند که ارور Bad Request 400 نیز یکی از همین موارد می‌باشد. خیلی از این ارورها با کدهای دیگری مانند ارورهای ۴۰۳ و یا ۴۰۴ نشان داده می‌شوند و نباید آنها را با ارور Bad Request 400 که موضوع اصلی ماست اشتباه بگیریم. به‌طورکلی ارورهای خانواده ۴۰۰ همگی مربوط به ارورهای سمت کلاینت می‌شوند و در مواقعی ظاهر می‌شوند که مشکلی در کلاینت وجود داشته باشد.

حوزه کلاینت در مورد این نوع ارورها کمی متفاوت با آن چیزی است که شما به عنوان کلاینت می‌شناسید. وقتی گفته می‌شود که ارور مربوط به سمت کلاینت است در واقع باید دانست که ارور صرفا مربوط به سرور نیست. سمت کلاینت این ارور‌ها را می‌توان از جایی که داده از سرور سایت خارج می‌شود تا مرورگر شما که داده‌ها و محتوای صفحه وب موردنظر را برای شما به نمایش در می‌آورد گسترده دانست.

ارور Bad Request 400 چیست و چرا آن را می بینیم؟

ارور Bad Request 400 همان‌گونه که از اسم آن نیز مشخص است، زمانی اتفاق می‌افتد که به هر دلیلی کلاینت که در اینجا فرض می‌کنیم سیستم شما است، اطلاعات و درخواست نادرستی را برای سرور سایت موردنظر ارسال کند. این درخواست نادرست می‌تواند یک آدرس ساده سایت باشد و یا اطلاعات رمزنگاری شده. در هر صورت ارور Bad Request 400 نتیجه‌ای است که شما از یک درخواست ناصحیح به دست آورده‌اید. البته ممکن است دلایل دیگری نیز وجود داشته باشد که به شدت نادر بوده و در قسمت‌های بعدی در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

یک درخواست نادرست می‌تواند به هر دلیلی ایجاد شود. خیلی از مواقع درخواست ارسالی از طرف شما صحیح بوده و به خاطر مشکلات اینترنتی بخشی از درخواست و بسته‌های ارسالی شما به وب‌سرور موردنظر شما نمی‌رسد. یکی از دلایلی که می‌توان آن را یک مورد شایع در مشاهده ارور Bad Request 400 معرفی کرد همین موضوع است. برای برطرف کردن این مورد ممکن است نیاز باشد یک بار اینترنت خود را غیرفعال کرده و مجدد آن را فعال کنید و یا حتی مرورگر خود را باز و بسته کنید.

توجه داشته باشید که ارور Bad Request 400 فقط در زمانی به شما نمایش داده خواهد شد که درخواست شما به‌‌صورت ناقص و ناصحیح به سرور برسد. در صورتی که شما یک آدرس را اشتباه به سرور اعلام کرده باشید و درخواست دسترسی به صفحه‌ای که وجود ندارد را داشته باشید خطای ۴۰۴ را دریافت خواهید کرد. هرچند ارور Bad Request 400 بر اثر خطاهای رخ داده در سمت کلاینت اتفاق می‌افتد، اما می‌توانید از این موضوع اطمینان داشته باشید که این خطا به کاربر ربطی ندارد و در صورتی به شما نمایش داده خواهد شد که درخواست ارسالی با مشکلاتی در ارسال همراه بوده باشد و در بین راه اتفاقی برای آن افتاده باشد.

آموزش حل خطای Bad Request 400

ارور (۴۰۰.۱) : زمانی که مقصد در هدر بسته‌های شما به اشتباه ذکر شده باشد.

ارور (۴۰۰.۲) : زمانی که عمق هدر تعیین‌شده از طرف شما مشخص نباشد و قابل بررسی نباشد.

ارور (۴۰۰.۳) : در صورت نامعتبر بودن هدر پکت‌های ارسالی.

ارور (۴۰۰.۴) : هدر پکت‌های شما به‌صورت Overwrite شده و دست‌کاری شده به نظر برسد.(این امکان در مسیر وجود خواهد داشت که بعضی از سوئیچ‌ها آن را تغییر دهند)

ارور (۴۰۰.۵) : هدر بسته شما پس از ترجمه توسط سرور قابل شناسایی نباشد و به‌صورت تخریب شده وارد سرور شود.

ارور (۴۰۰.۶) : بدنه پیام درخواست شما آسیب دیده باشد.

ارور (۴۰۰.۷) : طول محتوای درخواستی ناصحیح و نامعتبر باشد.

ارور (۴۰۰.۸) : مدت زمان اعلام شده برای Timeout و قطع ارتباط در صورت طولانی شدن انتظار برای ارسال طولانی و نامعتبر باشد. (حملات DDOS زیادی با این روش ترتیب داده می‌شود. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله دیداس چیست مراجعه کنید.)

ارور (۴۰۰.۹) : مکانیزم‌هایی که برای قفل‌های امنیتی و Token قفل بسته‌های استفاده شده است دست‌کاری شده به نظر برسد.

رفع ارور Bad Request 400

برای رفع ارور Bad Request 400 روش‌های مختلف و متعددی وجود دارد که بیشتر آنها مبتنی بر ارائه درخواست‌های مجدد از طریق روش‌های جدید که با روش قبلی که ارور را دریافت کرده‌اید متفاوت باشد طراحی شده اند. این موارد شاید در ظاهر کارهایی ساده به نظر برسند، اما ارور Bad Request 400 معمولا با همین روش‌ها به‌صورت کامل برطرف خواهند شد.

سرور مجازی فرانسه

چک کردن URL

یکی از مهمترین کارهایی که باید در هنگام دریافت این ارور انجام دهید چک کردن URL برای ورود اطلاعات صحیح است. خیلی از علائم نگارشی ممکن است در مرورگرهای مختلف تغییراتی را ایجاد کنند که ارسال این تغییرات به سرور می‌تواند منجر به دریافت ارور Bad Request 400 شود. این مورد در URLهای نوشته شده به زبان فارسی خیلی مشهودتر خواهد بود.

 

پاک کردن کش مرورگر

این اقدام ساده می‌تواند یک گزینه خوب برای از بین بردن ارور Bad Request 400 باشد. شما به‌راحتی می‌توانید کش مرورگر خود را پاک کرده و اطلاعات قبلی را که احتمالا حاوی المان‌های نادرست در درخواست ارسالی شما است را به‌طور کامل حذف کنید.

برای پاک کردن کش مرورگر خود می‌توانید از طریق تنظیمات مرورگر خود این کار را انجام دهید و یا از افزونه‌هایی که این کار را برای شما انجام می‌دهند استفاده کنید. با یک جست‌وجوی ساده به تعداد زیادی از این افزونه‌ها روی مرورگرهایی مانند گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس دسترسی پیدا خواهید کرد. همچنین شما می‌توانید سایت را به‌صورت بدون کش Reload کنید برای این کار این امکان را دارید که از کلیدهای ترکیبی Alt+F5 استفاده کنید.

 

پاک کردن کوکی‌ها

پاک کردن کوکی‌ها و به نوعی ریست کردن سابقه مروری که دارید و اطلاعاتی که همراه با ریکوئست خود به سایت مبدا ارسال می‌کنید، می‌تواند در سبک‌تر شدن درخواست شما تاثیر زیادی داشته باشد و ارور Bad Request 400 به‌صورت کامل رفع شود. پس در نظر داشته باشید یکی از اصلی‌ترین اقدامات برای رفع این ارور، پاک کردن کوکی‌ها خواهد بود.

 

پاک کردن رکورد DNS

DNSها اطلاعات مربوط به IPهایی که شما برای دسترسی به سایت از آنها استفاده می‌کنید را در خود نگهداری می‌کنند. DNSهای سایت به‌صورت مرحله‌به‌مرحله در سرورهای DNS، سرورهای بین‌المللی اینترنتی، سرورهای ISP و در نهایت در کامپیوتر شما کش شده و ذخیره می‌شوند. این کش شدن‌های سلسله‌مراتبی در جایی باعث می‌شود تا شما با ارور Bad Request 400 مواجه شوید.

در بیشتر موارد اطلاعاتی که در DNSهای شما کش شده است آدرس‌ها را به نحوی تغییر داده است که ریکوئست‌های صحیح شما مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد. در مواقعی که ارور Bad Request 400 به این صورت ظاهر شود پاک کردن رکورد DNS و استفاده از اطلاعات سرور اصلی می‌تواند کار شما را انجام دهد. برای این منظور می‌توانید CMD را باز کرده و دستور ipconfig/flushdns را اجرا کنید. در این صورت شما تمامی اطلاعات مربوط به CDNها را دور زده و به یک ورژن سلامت از سایت دسترسی خواهید داشت.

معمولا وقتی این اقدامات گفته شده را انجام دهید ارور شما به طور کامل برطرف می‌شود. در غیر این صورت می‌‌توانید از روش‌های دیگری مانند تغییر اپراتور و یا استفاده از یک مرورگر دیگر برای دسترسی به سایت موردنظر استفاده کنید. در ادامه به ارائه نکاتی در مورد ارور Bad Request 400 که می‌تواند باعث ایجاد شرایطی خاص روی سایت شود خواهیم پرداخت.

 

نکات ارور Bad Request 400

ارور Bad Request 400 می‌تواند در بعضی از موارد به جای ارور ۵۰۴ ظاهر شود. در اینجا وقتی پاسخ درخواست شما تایم‌اوت شود و پاسخ مناسبی دریافت نشود به جای نمایش ارور ۵۰۴، به شما ارور Bad Request 400 نمایش داده خواهد شد. البته برای رفع این ارور کار خاصی از سمت کلاینت ساخته نیست و در صورتی که سایت زیر بار کاری سنگینی نباشد با رفرش کردن صفحه مشکل حل خواهد شد.

مورد بعدی که ارور Bad Request 400 باز می‌گرداند در حالی که درخواست شما صحیح است، عدم توجه به محدودیت آپلود فایل سنگین از طرف شما و یا کاربرانتان است. در بعضی موارد سایت‌ها ممکن است از کاربران فایل به عنوان ورودی دریافت کنند. در صورتی که مانعی برای محدود کردن حجم فایل وجود نداشته باشد و در تنظیمات اصلی سایت اندازه فایل آپلودی توسط کاربر محدود باشد، وقتی کاربری اقدام به آپلود کردن فایلی بزرگ کند، پکیج‌های درخواستی مردود تشخیص داده شده و ارور Bad Request 400 به کاربر نشان داده می‌شود.

در این وضعیت تنها از طریق اعمال محدودیت روی صفحه آپلود فایل و یا برداشتن محدودیت توسط مدیر سایت از طریق دست‌کاری تنظیمات اصلی سایت می‌توان این ارور را برطرف نمود.

در مواقعی هم ارور Bad Request 400 مربوط به این می‌شود که ارتباط بین سرورها به طول می‌‌انجامد و تاریخ اعتبار بسته‌های شما که در حال گذر از این بستر هستند تمام می‌شود. در این صورت پیام شما ناقص به سایت رسیده و ارور Bad Request 400 را دریافت می‌کنید. این کار با رفرش کردن اصلاح خواهد شد. اما اگر مشکل از طرف ISP و یا اینترانتی که در آن قرار گرفته‌اید باشد شما همچنان این ارور را دریافت خواهید کرد. بهترین روش برای رفع ارور Bad Request 400 ایجاد شده به علت تغییر اپراتور ارائه‌دهنده اینترنت است.

در بعضی موارد نیز ممکن است ارور Bad Request 400 از طریق خود سایت و به دلیل مشکلات کدنویسی ایجاد شود که در این صورت عمومی خود سایت‌ها اعلام خواهند کرد که مشکل چیست و چه زمانی برطرف خواهد شد. برای اینکه بدانید از این موارد مطلع شوید بهترین راه دنبال کردن ترندهای شبکه‌های اجتماعی رسمی مانند توییتر و فیسبوک و حتی بررسی پیج این سایت‌ها در این موارد می‌باشد.

همچنین به این نکته توجه داشته باشید که خطای ۴۰۰ Bad Request برخلاف اکثر ارورها روی سئو سایت شما تاثیری ندارد. امیدواریم که توانسته باشیم در رفع ارور ۴۰۰ به شما کمک کرده باشیم. شما چه راه‌های برای حل خطای ۴۰۰ می‌شناسید؟ روش‌های خود برای حل این مشکل را برای ما در قسمت نظرات بنویسید.

تبریک می گوئیم آموزش حل خطای Bad Request 400 به پایان رسید با مقالات و اموزش های بعدی ما را همراهی کنید.

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *