پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

امروز با شما هستیم با مقاله چابک یا Agile چیست؟ پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

Agile روشی برای توسعه نرم افزار است که در سالهای اولیه این قرن برجسته شد. این یک رویکرد تکرار شونده برای توسعه است که پروژه ها را به واحدهای کوچک می پردازد که می توانند در بازه های زمانی کوتاه تکمیل شوند. Agile به حدی محبوب شد که توسعه دهندگان جوان شاید هیچ راه دیگری برای ساختن نرم افزار تجربه نکرده باشند.

Agile یکی از چندین روش توسعه نرم افزار نرم افزاری است که برای رفع مشکلات نحوه توسعه نرم افزار در شرکت ها از دهه ۱۹۵۰ در نظر گرفته شده است. روش آبشار که بر توسعه در مشاغل بزرگ حاکم بود ، یک فرایند کاملاً خطی و پی در پی بود. این کار با جمع آوری الزامات آغاز شد و از طریق طراحی ، پیاده سازی ، تأیید صحت و نگهداری پیشرفت پیدا کرد. بعضی اوقات مراحل بیشتری وجود داشت. بعضی اوقات نامهای مختلفی داشتند. اما طرح اصلی امروز همین است.

توسعه چابک چیست؟
روش آبشار کار کرد اما مشکلات زیادی را به وجود آورد. ممکن است مشتری تا بعد از اجرای نیازهای اولیه خود نفهمد که نیازهای واقعی آنها چیست. می تواند ماه ها یا سال ها بین جمع آوری نیازها و تحویل نرم افزار باشد. همانطور که چارلز آر مارتین در مورد The Overflow اظهار داشت: “نوسانات مورد نیاز مشکل اصلی مهندسی نرم افزار است.”

علاوه بر این ، طراحان ممکن است از چالش های اجرایی که توسعه دهندگان با آن روبرو هستند قدردانی نکنند. بازاریابان ممکن است ویژگیهایی را بخواهند که در شرایط اصلی نبودند. فناوری انتخاب شده در شروع یک پروژه ممکن است در پایان منسوخ شود. ماهیت پی در پی فرآیند آبشار ، تکامل را دشوار می کند و تغییرات گران می کند.

چابک را می توان روش ضد آبشار در توسعه نرم افزار در نظر گرفت. به جای پروژه های متوالی ، چابک تکراری است. به جای سیلوهای تخصص ، Agile مشتریان ، توسعه دهندگان ، طراحان و مدیران پروژه را با هم جمع می کند. توسعه دهندگان چابک انتظار تغییر شرایط را دارند. برنامه ریزی تفصیلی بیش از آنکه در آغاز انجام شود ، در کل مراحل توسعه انجام می شود.

کلید توسعه چابک تکرار است. در مرحله برنامه ریزی اولیه ، مدیران پروژه کار را با افزایش هایی که انتظار می رود طی یک ماه یا شش هفته انجام شود ، شکسته اند. در طول هر چرخه ، که گاهی اوقات به عنوان یک اسپرینت نیز خوانده می شود ، برنامه ریزی ، اجرای ، آزمایش و مشاوره دیگری با مشتری وجود دارد ذینفعان در تیم ها کار می کنند و تشویق می شوند با یکدیگر صحبت کنند. برنامه ریزی انعطاف پذیر است و برنامه ها می توانند در طول و بین sprints تغییر کنند.

چابک یا Agile چیست؟

در پایان هر چرخه ، کد کار به مشتری تحویل داده می شود ، که بازخورد را ارائه می دهد ، که برای چرخه بعدی مورد توجه قرار می گیرد. غالباً یک نماینده مشتری در تیم وجود دارد ، فردی که به دنبال منافع مشتری است و با مشتری و توسعه دهندگان گفتگو می کند.

سرور مجازی فرانسه

به طور خلاصه ، توسعه سریع شامل موارد زیر است:

چرخش کوتاه توسعه که هدف از تولید کد مفید است.
ارتباط بین ذینفعان.
حلقه های بازخورد کوتاه و تکامل مداوم الزامات و اهداف.
توسعه نرم افزار چابک بدون معامله نیست. ارائه تخمین دقیق در مورد مدت زمان اجرای یک پروژه می تواند چالش برانگیز باشد. اما چابک روش توسعه نرم افزار امروزه در بسیاری از مشاغل ترجیحی است.

تعمیرات ماشین ظرفشویی

چگونه ادغام مداوم چابک کارآمدتر می کند؟
یکی از مشکلات توسعه چابک این است که می تواند کارهای اضافی زیادی ایجاد کند. هدف این است که اطمینان حاصل کنیم که در پایان هر اسپرینت نرم افزار قابل تحویل است. این بدان معناست که باید کاملاً مورد آزمایش قرار گیرد نه اینکه یک بار توسعه کامل شود. ویژگی ها باید به طور مرتب به شاخه اصلی توسعه متعهد باشند ، ترجیحاً بدون آنکه آنرا بشکنند.

در یک سیستم آبشار معمولاً آزمایشکنندگان اختصاصی وجود داشتند که کارشان این بود که اطمینان حاصل کنند که همه چیز طبق آنچه پیش بینی شده عمل کرده است ، مطابق با شرایط است. در چابک ، الزامات در معرض تغییر هستند و دیگر هیچ وقت برای آزمایش دقیق شخص ثالث بین تعهدات وجود ندارد. آزمایش کنندگان هنوز نقش اساسی در توسعه نرم افزار دارند ، اما توسعه دهندگان موظفند آزمایش های بیشتری را نسبت به گذشته انجام دهند.

چابک یا Agile چیست؟

راه حل تست خودکار و ادغام مداوم (CI) است.

ادغام مداوم ، تست و ادغام کد را از چندین توسعه دهنده به یک پروژه انجام می دهد. در حالت ایده آل ، توسعه دهندگان مرتباً کد را مرتکب می شوند. هرچه مرتباً کد انجام شود ، ادغام آن آسان تر خواهد بود زیرا تغییرات و درگیری های کمتری وجود دارد. تعهدات نادر باعث بروز موضوعاتی می شود که می توانند توسعه را به طور جدی کاهش دهند.

نرم افزارهای کنترل نسخه مانند Git یک مؤلفه اساسی ادغام مداوم است ، و همچنین تست خودکار با استفاده از نرم افزاری مانند جنکینز یا Drone انجام می شود.

نرم افزار ادغام مداوم چه می کند؟
نرم افزار ادغام مداوم مخزن کد را کنترل می کند. هنگامی که توسعه دهندگان مرتکب تغییر می شوند ، سرور CI نرم افزار را بررسی می کند. این یک محیط آزمایش ایجاد می کند ، به طور معمول یک سرور یا کانتینر مجازی با همان محیطی که نرم افزار مورد استفاده در تولید دارد مستقر می کند.

هنگامی که سرور CI محیط آزمایش را مستقر کرد ، آن را اجرا می کند – کامپایل ها را اجرا می کند یا در غیر اینصورت نرم افزار را آماده می کند the برنامه را نصب می کند ، و تست ها را اجرا می کند. در صورت عدم موفقیت ساخت و ساز و آزمایش ، CI هشدارهایی را به تیم توسعه ارسال می کند تا آنها آگاه باشند که اصلاح لازم است.

اگر یک توسعه دهنده مجبور است یک محیط آزمایش ایجاد کند ، نرم افزار را بسازد و هر بار که بخواهد مرتکب نرم افزار شود ، تست ها را اجرا می کند ، در غیر این صورت زمان تولید هدر می رود. این امر آنها را از مرتب مرتکب شدن منصرف می کند ، که این روند توسعه را کندتر می کند. توسعه دهندگان مسئول نوشتن و اجرای تست های واحد بر روی کدی هستند که می نویسند. اما آزمایش یکپارچه سازی خودکار است و اطمینان از این که مخزن اصلی همیشه در یک وضعیت قابل قبول است.

در خلاصه
توسعه نرم افزار چابک اجازه می دهد تا پروژه های نرم افزاری نسبت به تغییرات فن آوری و نیازهای تجاری واکنش نشان دهند. این موضوع بر روی کیفیت محصول و مشارکت ذینفعان تمرکز دارد و نه بر فرایند پی در پی تحویل نرم افزار.

نرم افزارهایی مانند کنترل نسخه و سیستم عامل های ادغام مداوم ، کارهای روزمره را اتوماسیون می کنند و باعث می شوند که توسعه سریع چابکتر ، کارآمدتر ، و با احتمال بیشتری منجر به نرم افزاری با کیفیت بالا شود.

برای صحبت با یک متخصص میزبان سرور در مورد بهترین سرور میزبان خط لوله توسعه شما ، مکالمه ای را در پنجره گپ در این صفحه شروع کنید یا برای مشاوره اولیه رایگان با ما از طریق تلفن یا ایمیل با ما تماس بگیرید.

تبریک می گوئیم چابک یا Agile چیست؟ به پایان رسید با آموزش و مقالات بعدی ما را همراهی کنید.

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *