پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

نصب و تنظیم فونت Segoe UI در اوبونتو

با شما هستیم با نصب و تنظیم فونت Segoe UI در اوبونتو در خدمت شما خواهیم بود تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. و یا با  محیط آن آشنا گردید به مطالعه این مطللب بپردازید.

بکاپ منظم روزانه هفتگی ماهانه در یک سرور مجزا از مزیت نگارنوین نسبت به سایرین می باشد.

شرکت نگارنوین با همت بهترین کارشناس های قوی به شما کاربران و مشتریهای عزیز خدمت رسانی میکند تا هرچه آسان تر و بهتر به درخواست های خود برسید.

کاموا

در این مقاله قصد داریم نصب و تنظیم فونت‌ Segoe UI در اوبونتو را توضیح دهیم. اگر از ویندوز ۸ یا ۱۰ استفاده کرده باشید، متوجه می‌شوید که فونت‌های این ویندوزها بسیار زیبا هستند؛ زیرا مایکروسافت به ظاهر محیط ویندوز اهمیت بیشتری می‌دهد. اما از مشکلات اساسی محیط اوبونتو نداشتن فونت مناسب فارسی است. برای کاربرانی که از محیط اوبونتو استفاده می‌کنند، فونت‌های نامناسب در این محیط کمی خسته کننده است.

در ویندوز ۸ و ۱۰ از چه فونت‌ هایی استفاده شده است؟

به طور کلی در ویندوز ۸ و ۱۰ از سری فونت‌های Segoe Ui که زیبا و شکیل هستند، استفاده شده است. در توزیع اوبونتو نیز می‌توان از این فونت‌ها استفاده کرد. کافی است که آن‌ها را  دانلود کرده و در توزیع اوبونتو نصب کنید.

نکته: توجه داشته باشید که فونت Segoe UI دارای لایسنس بوده و به همین دلیل ما از قرار دادن لینک دانلود آن خودداری می‌کنیم. در صورت تمایل می‌توانید با جست‌وجوی عبارت (Segeo UI font for ubuntu) در گوگل، این فونت را دانلود کنید.

پس از دانلود و نصب فونت‌ Segoe UI مدیریت UI اوبونتو را نصب کرده و سپس در بخش تنظیمات فونت، فونت‌های Segoe UI را به عنوان فونت‌های اصلی توزیع خود انتخاب کنید.

نصب و تنظیم فونت‌ Segoe UI در اوبونتو با Unity UI

برای تغییر فونت unity desktop UI باید از برنامه Unity Tweak Tool استفاده کنید. نحوه‌ی نصب آن به این صورت است:

sudo apt update

sudo apt install unity-tweak-tool

بعد از نصب Unity Tweak Tool باید وارد برنامه شده و در بخش Appearance آیتم Fonts را انتخاب کنید.

نصب و تنظیم فونت Segoe UI در اوبونتو

در تب Fonts در آیتم Default Fonts گزینه Segoe UI Regular  را انتخاب کنید. گزینه‌ی مناسب برای انتخاب فونت Segoe UI Regular11 است. و برای آیتم‌های  Monospace Font  و Document Font و Window Title Font  نیز این گزینه را انتخاب کنید.

نصب و تنظیم فونت Segoe UI در اوبونتو

نصب و تنظیم فونت‌های Segoe UI در Gnome UI در اوبونتو ۱۷.۱۰ به بعد

برای نصب و تنظیم فونت‌های Segoe در Gnome UI می‌بایست از برنامه Gnome Tweak Tool استفاده کنید. برای نصب این برنامه می‌بایست دستور زیر را وارد کنید:

sudo apt update

sudo apt install gnome-tweak-tool

پس از نصب برنامه‌ی Gnome Tweak Tool باید این برنامه را اجرا کرده و در بخش Fonts، فونت این آیتم‌هاWindow Titles , Interface , Documents , Monospace را مانند تصویر زیرتنظیم کنید:

نصب و تنظیم فونت Segoe UI در اوبونتو

لازم به ذکر است که این روند تنظیمات در دیگر توزیع های لینوکس هم به همین صورت است.

امیدواریم با ارائه‌ی این مقاله توانسته باشیم تا حدی به کاربران لینوکس جهت استفاده از سری فونت‌های زیبای Segoe UI کمک کرده باشیم. در صورت مواجه شدن با هر نکته یا مشکلی، می‌توانید آن را با کارشناسان فنی نگارنوین مطرح کنید. کافی است بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

سرور مجازی فنلاند

تبریک می گوییم مقاله نصب و تنظیم فونت Segoe UI در اوبونتو پایان رسید با مقالات بعدی ما را همراهی کنید.

شعار همیشگی: حفظ مشتریان فعلی ، دعوت از مشتریان قبلی ، جذب مشتریان آتی.

 

 

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *