پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

در این مقاله با شما هستیم با آموزش حل مشکل http در وردپرس پس تا انتهای این مطلب مفید ما را همراهی کنید.

حل مشکل http در وردپرس

هنگامی که یک صفحه در سایت شما یا کل وب سایت شما به دلیل کدهای خطای HTTP غیرقابل دسترسی باشد، می تواند بسیار خسته کننده باشد. علاوه بر ایجاد مزاحمت عمومی، می تواند به نرخ پرش بالاتر و تجربه کاربری ضعیف (UX) نیز کمک کند.

خوشبختانه، می‌توانید بسیاری از رایج‌ترین کدهای خطای HTTP را برای کاربران وردپرس بدون تکنیک‌های پیشرفته برطرف کنید. فقط کمی کار تحقیقی لازم است تا علت مشکل مشخص شود، سپس کمی عیب یابی.

در این پست، رایج‌ترین کدهای خطای HTTP، چرایی وقوع آن‌ها و نحوه تشخیص و رفع آن‌ها را مورد بحث قرار خواهیم داد. بیا شروع کنیم!

مقدمه ای بر کدهای خطای HTTP
هنگامی که یک مرورگر درخواستی ارائه می دهد، سرور “کدهای وضعیت” مربوطه را صادر می کند. هر کدام معنای متفاوتی دارند، اما می‌توانید از آن‌ها برای کمک به محدود کردن دلیل بارگیری درست صفحه‌تان استفاده کنید.

همه کدهای وضعیت پاسخ پروتکل انتقال ابرمتن (HTTP) در یکی از پنج دسته قرار می گیرند:

۱xx: کدهای وضعیت در ۱۰۰s کدهای پاسخ اطلاعاتی هستند و به این معنی است که سرور درخواست مرورگر را دریافت کرده و در حال پردازش آن است.
۲xx: کدهای این دسته نشان می دهد که سرور با موفقیت درخواست را درک کرده، دریافت کرده و پذیرفته است.
۳xx: کدهای وضعیت HTTP در ۳۰۰s کدهای تغییر مسیر هستند و نشان می دهند که اقدامات بیشتری لازم است.
۴xx: این خانواده از کدهای وضعیت HTTP به یک خطای کلاینت (یا مرورگر) اشاره می‌کند و نشان می‌دهد که درخواست حاوی نحو بدی است یا اینکه سرور در غیر این صورت نمی‌تواند آن را انجام دهد.
۵xx: کدهای وضعیت در ۵۰۰s خطاهای داخلی سرور هستند و زمانی اتفاق می‌افتند که سرور قادر به انجام یک درخواست به ظاهر معتبر نباشد.
در این مقاله، ما بر روی دو دسته آخر تمرکز خواهیم کرد. به طور دقیق تر، ما به پاسخ های ۴۰۰، ۴۰۱، ۴۰۳، ۴۰۴ و ۵۰۰ می پردازیم، زیرا این کدهای خطای HTTP هستند که به احتمال زیاد با آنها مواجه خواهید شد.

نحوه رفع رایج ترین کدهای خطای HTTP وردپرس (۵ راه حل کلیدی)
قبل از اینکه هر یک از راه حل های زیر را امتحان کنید، عاقلانه است که از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. همیشه این احتمال وجود دارد که مشکلی پیش بیاید، بنابراین مهم است که یک نسخه جدید برای بازیابی داشته باشید تا از شکستن بیشتر آن جلوگیری کنید.

هنگامی که از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کردید، آماده خواهید بود تا به رفع خطای HTTP که با آن مواجه هستید نگاهی بیندازید. در زیر پنج مورد از رایج ترین مشکلات، چرایی وقوع آنها و برای حل آنها چه کاری می توانید انجام دهید، آورده شده است.

حل مشکل http در وردپرس

۴۰۰ درخواست بد
این پیام عمومی زمانی رخ می دهد که سرور قادر به انجام درخواست نباشد، اما دلیل آن در هیچ یک از دسته های کد خطای دیگر قرار نمی گیرد. دلایل متعددی وجود دارد که چرا ممکن است این اتفاق بیفتد، اگرچه اغلب به این معنی است که دستور HTTP نامعتبر است:

محرک های رایج برای خطای ۴۰۰ Bad Request عبارتند از:

آدرس اینترنتی که اشتباه تایپ شده است
حافظه پنهان مرورگر، کوکی ها یا کش DNS قدیمی شده است
فایلی که از حداکثر اندازه آپلود برای سایت بیشتر است
پس از بررسی اینکه از URL صحیح استفاده می کنید، سعی کنید از مرورگر دیگری به سایت دسترسی پیدا کنید. اگر کار می کند، احتمالاً می توانید آن را به مشکل در داده های ذخیره شده خود محدود کنید.

پس از آن، مرحله بعدی پاک کردن کوکی ها و کش مرورگرتان است. این فرآیند بسته به مرورگری که استفاده می کنید کمی متفاوت خواهد بود.

در Google Chrome، می‌توانید این کار را با کلیک بر روی نماد منو در گوشه سمت راست بالا و سپس انتخاب ابزارهای بیشتر > پاک کردن داده‌های مرور انجام دهید:

اگر فکر می‌کنید که این همان چیزی است که باعث خطای ۴۰۰ Bad Request می‌شود، می‌توانید فایل کوچک‌تری را آپلود کنید. در نهایت، اگر هیچ یک از این راه حل ها کار نکرد، ممکن است مشکلی در حافظه پنهان DNS شما وجود داشته باشد. برای حل مشکل باید آن را پاک کنید.

۴۰۱ غیر مجاز
خطای ۴۰۱ Unauthorized به این معنی است که سرور برای انجام درخواست به احراز هویت نیاز دارد. با این حال، فرآیند یا شکست خورده است یا اعتبارنامه صحیح ارائه نشده است:

یکی از رایج ترین دلایل این خطا، پیکربندی ضعیف افزونه وردپرس است. به طور خاص، یک افزونه امنیتی ممکن است تلاش شما برای ورود به سیستم را با یک حمله brute-force اشتباه بگیرد.

برای تعیین اینکه آیا این مشکل است، می توانید تمام افزونه های وردپرس خود را غیرفعال کنید. اگر به داشبورد خود دسترسی دارید، می توانید این کار را در صفحه افزونه ها با انتخاب غیرفعال کردن از منوی بازشوی Bulk Actions انجام دهید:

در غیر این صورت، می توانید وارد مدیریت فایل حساب میزبانی خود شوید یا پروتکل انتقال فایل (FTP) را با یک کلاینت FTP مانند FileZilla راه اندازی کنید. سپس، نام پوشه پلاگین خود را (واقع در فهرست wp-content) به plugins-disabled تغییر دهید:

تغییرات خود را ذخیره کنید و صفحه خود را دوباره بارگیری کنید. اگر کار کرد، سعی کنید پلاگین های خود را مجدداً به صورت جداگانه فعال کنید تا زمانی که عامل ایجاد مشکل را پیدا کنید.

برخی از راه حل های دیگر عبارتند از پاک کردن حافظه پنهان مرورگر و کوکی ها. همچنین ممکن است بخواهید از سیستم خارج شوید و دوباره وارد شوید.

۴۰۳ ممنوع
کد خطای ۴۰۳ Forbidden در وردپرس معمولاً زمانی نشان داده می شود که مجوزهای سرور دسترسی به صفحه خاصی را در سایت شما محدود می کند. معمولاً با پیام “شما مجوز دسترسی ندارید”/’ در این سرور همراه است:

در حالی که این کد مشابه کد ۴۰۱ غیر مجاز است، وضعیت ۴۰۳ نشان می‌دهد که اعتبارنامه‌های ارائه شده معتبر بوده‌اند. با این حال، سرور همچنان از دسترسی خودداری می کند.

این ممکن است به دلیل یک افزونه امنیتی ناسازگار باشد که در بخش آخر به آن پرداختیم. با این حال، یکی دیگر از دلایل رایج، مجوزهای نادرست فایل است. برای رفع خطای ۴۰۳ Forbidden در وردپرس به آموزش WP Engine ما در مورد نحوه بازنشانی مجوزهای فایل مراجعه کنید.

صفحه ۴۰۴ یافت نشد
وضعیت ۴۰۴ “Page Not Found” یکی از رایج ترین پیام های خطایی است که در وب مشاهده می شود. معمولاً این اتفاق زمانی می افتد که فقط یک صفحه در سایت شما غیرقابل دسترسی باشد، اما بقیه به درستی کار می کنند:

پیوندهای شکسته یا URL های تغییر یافته از دلایل محبوب این کد وضعیت هستند. اگر اخیراً چنین تغییراتی را در سایت خود ایجاد کرده اید، ممکن است بخواهید پیوندهای خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هنوز کارکرد دارند.

حل مشکل http در وردپرس

از طرف دیگر، فایل htaccess شما با ساختار لینک سایت وردپرس شما سروکار دارد. برای حل یک خطای ۴۰۴، ممکن است لازم باشد آن را ویرایش کنید تا تنظیمات پیوند ثابت خود را مجدداً پیکربندی کنید.

یکی از راه های انجام این کار، تولید یک فایل .htaccess جدید است. ساده ترین روش برای این کار این است که به سادگی تنظیمات پیوند ثابت خود را در وردپرس ذخیره کنید. از داشبورد مدیریت خود، به تنظیمات > پیوندهای دائمی بروید و روی ذخیره تغییرات کلیک کنید:

گاهی اوقات ممکن است حتی یک پیام خطا دریافت نکنید، بلکه فقط یک صفحه سفید خالی دریافت کنید. دو دلیل رایج برای پیام خطای سرور داخلی عبارتند از:

مشکل در فایل htaccess شما
سایت شما به محدودیت حافظه خود رسیده است
فایل htaccess شما در اصل نحوه ارتباط سایت وردپرس شما با سرور خود است. همانطور که ممکن است از بخش قبل به خاطر بیاورید، گاهی اوقات ممکن است تنظیمات پیوند ثابت شما را لغو کرده و به هم بریزد. بنابراین، اولین قدم این است که بررسی کنید که آیا با غیرفعال کردن آن خراب شده است یا خیر.

می توانید این کار را با قرار دادن فایل .htaccess در دایرکتوری ریشه روی سرور خود (تحت public_html) از طریق مدیریت فایل یا FTP حساب میزبانی خود انجام دهید. سپس، نام آن را به چیزی مطابق با .htaccess-disabled تغییر دهید:

هنگامی که تغییرات خود را ذخیره کردید، سعی کنید دوباره از سایت وردپرس خود بازدید کنید. اگر با موفقیت بارگیری شد، فقط باید یک فایل htaccess جدید ایجاد کنید. شما می توانید این کار را با ذخیره تنظیمات پیوند ثابت خود همانطور که در بالا توضیح داده شد انجام دهید.

سرور مجازی فنلاند

اگر این کار نکرد، ممکن است مشکل این باشد که به محدودیت حافظه PHP سایت خود رسیده اید. برای افزایش آن، می توانید قطعه زیر را به فایل wp-config.php خود اضافه کنید:

define(‘WP_MEMORY_LIMIT’, ’64M’);
همچنین می توانید محدودیت را به ۱۲۸ مگابایت یا ۲۵۶ مگابایت تغییر دهید. تغییرات خود را ذخیره کنید و سایت وردپرس خود را دوباره بارگیری کنید. اگر این کار نکرد، ممکن است لازم باشد با ارائه دهنده هاست خود تماس بگیرید تا برنامه خود را ارتقا دهید یا تعیین کنید که آیا مشکل دیگری در سطح سرور وجود دارد یا خیر.

نتیجه
وردپرس یک پلت فرم قدرتمند و قابل اعتماد برای وب سایت شما است. متأسفانه، بین فایل‌های خراب و حافظه پنهان قدیمی، همیشه این خطر وجود دارد که مرورگرهای کاربران و سرور شما در برقراری ارتباط با مشکل مواجه شوند که منجر به خطای وردپرس شود.

در این مقاله، پنج مورد از رایج‌ترین کدهای خطای HTTP، چرایی وقوع آنها و نحوه رفع آنها را برای سایت وردپرس خود مورد بحث قرار دادیم:

۴۰۰ درخواست بد. در اثر درخواستی با نحو نامعتبر، گاهی اوقات به سادگی بررسی URL از نظر غلط املایی یا پاک کردن حافظه پنهان مرورگر شما می تواند آن را حل کند.
۴۰۱ غیر مجاز. اغلب به یک پلاگین امنیتی با پیکربندی ضعیف نسبت داده می شود، گاهی اوقات می توانید این خطا را با غیرفعال کردن همه افزونه های خود برطرف کنید تا مشخص کنید کدام یک باعث ایجاد مشکل شده است.
۴۰۳ ممنوع. اگر صفحه یا منبعی عمداً محدود شود، این اتفاق می‌افتد. با این حال، اگر مجوزهای فایل سایت شما نادرست است، باید آنها را بازنشانی کنید.
صفحه ۴۰۴ یافت نشد. این خطا معمولاً به دلیل پیکربندی نادرست تنظیمات پیوند ثابت ایجاد می شود و با بازنویسی قوانین پیوند ثابت از طریق تنظیمات وردپرس قابل حل است.
۵۰۰ خطای داخلی سرور. برای رفع خطای سرور داخلی، ممکن است لازم باشد یک فایل htaccess. جدید ایجاد کنید. از طرف دیگر، ممکن است نیاز به افزایش محدودیت حافظه PHP شما داشته باشد.
آیا در مورد رفع کدهای خطای رایج HTTP وردپرس سؤالی دارید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید!

تبریک می گوئییم حل مشکل http در وردپرس به پایان رسید با اموزش ها و مقالات بعدی ما را همراهی کنید.

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *