پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

نکته مهم: این مطلب فقط جنبه اموزشی تکنولوژی vpn دارد نه ف ی ل تر شک ن! ، نگارنوین هیچ سرویس وی پ ی ا ن ارائه نمی کند

اموزش رفع مشکل اتصال به VPN

اموزش رفع مشکل اتصال به VPN با این مقاله با شما هستیم اموزش رفع مشکل اتصال به VPN در خدمت شما خواهیم بود تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. و یا با  محیط آن آشنا گردید به مطالعه این مطلب بپردازید.

نکته

vpn چیست و چه کاربردی برای ما دارد و چه گونه میتوانیم تهیه کنیم. چه گونه نصب کنیم.  چگونه بدون نصب نرم افزار در ویندوز ۱۰ یک VPN سرور بسازیم؟ هنگام کار با VPN چه نکاتی را باید رعایت کرد؟ نگارنوین در این زمینه به شما کمک میکند و علاوه بر بحث سئوالات فوق به بحث در مورد طریقه رفع مشکل وصل نشدن VPN در ویندوز ۱۰ می پردازیم.

 

طریقه نصب و اجرای سرویس VPN

اکثر سرویس های VPN زمانی بدون مشکل کار می کنند. بنابراین وقتی اشتراک VPN می گیرید و وصل نمی شوید یا VPN کند است، سردرگم کننده می شود. اگر سرویس VPN خود را نصب کرده اید اما وصل نمی شوید؛ بایستی به مشکل زدایی بپردازید. برای رفع مشکل اتصال به VPN مراحل زیر را انجام دهید.

 

علل مشکل اتصال به VPN

اغلب مشکلات اتصال به VPN یا بخاطر مشکل نرم افزاری یا مشکلات ناشی از مرورگر است، بنابراین بایستی یکی به یکی علل احتمالی را رفع کرد. اگر مشکل نرم افزاری یا مرورگر نباشد، ممکن است خود سرویس VPN مشکل داشته باشد. برای مثال ممکن است به دلایل زیر سرویس VPN خوب کار نکند و نتوانید به سرویس VPN یا VPN سرور خود وصل شوید:

  • بار بیش از حد سرور VPN که از آن سرویس گرفته اید
  • تاریخ گذشته بودن نرم افزار VPN که استفاده می کنید
  • استفاده از پروتکل VPN اشتباه

 

مشکل زدایی اتصال به VPN

برای رفع مشکل اتصال به وی پی ان و استفاده مجدد از اشتراک VPN خود مراحل زیر را انجام دهید:

۱.اتصال اینترنت سیستم خود را چک کنید.

ممکن است مشکل ساده ای به نظر برسد اما حتما اتصال اینترنت ویندوز ۱۰ یا سیستم خود را چک کنید. بخصوص اگر از شبکه وایفای استفاده می کنید، وصل بودن وایفای خود را چک کنید. بررسی کنید که کامپیوتر یا لپتاپ شما به وایفای صحیحی وصل شده باشد.

 

۲.مشخصات کاربری و لاگین خود را چک کنید.

یکی دیگر از علل آشکار اما اغلب نادیده گرفته شده عدم اتصال به VPN صحیح نبودن یا به روز نبود کردنشیال (نام کاربری و رمزعبور و یا مجوز ورود) لاگین است. اگر از سرویس VPN رایگان استفاده می کنید، وبسایت آن را چک کنید که شاید کردنشیال اتصال به سرویس VPN خود را عوض کرده باشند. اغلب این سرویس ها پسورد خود را به روزرسانی می کنند.

 

۳.اتصال VPN سرور را عوض کنید.

VPNها اغلب چندین VPN سرور را به شما معرفی می کنند که از طریق آن وصل شوید. هرچند گاهی اوقات سروری که تلاش می کنید از طریق آن وصل شوید خودش مشکل دارد. مثلا سرور ممکن است به طور موقت خاموش باشد یا بخاطر اتصال زیاد ورودی جدید قبول نکند. بنابراین سرور را عوض کنید تا شاید مشکل رفع شود.

 

۴.نرم افزار VPN یا پلاگین مرورگر را ریستارت کنید.

اگر عوض کردن VPN سرور مشکل را رفع نکرد، نرم افزار VPN یا پلاگین مرورگر VPN را ریستارت کنید. اطمینان حاصل کنید که نرم افزار بطور کامل بسته شده و مجددا باز کنید (اینکه فقط VPN را قطع کنید کافی نیست). اگر از پلاگین مرورگر برای اتصال به VPN استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که مرورگر را کامل بسته و دوباره باز کنید. حتی شاید خالی کردن کش مرورگر بهتر باشد. یا گاهی بهتر است سیستم خود را ریستارت کنید.

 

۵.اطمینان حاصل کنید که نرم افزار VPN به روز باشد.

سرویس های VPN اغلب به همراه اپلیکیشنی برای نصب و استفاده ارائه می شوند. هرچند این نرم افزارها بطور خودکار به روز می شوند اما بهتر است به روز بودن آن را چک کنید. برای حذف باگ های احتمالی و بهینه سازی عملکرد نرم افزار VPN خود، بهتر است از منوی مربوطه اقدام به بروزرسانی کنید. هرچند عملکرد بهتر این است که در تنظیمات نرم افزار آپدیت خودکار فعال شود.

 

۶.بررسی کنید که مرورگر شما به روز باشد.

مواقعی خود مرورگر اینترنت دچار مشکلاتی می شود، بنابراین بهتر است از مرورگری استفاده کنید که از سرویس VPN پشتیبانی میکند و به طور ایده آل، توسط سرویس دهنده VPN شما معرفی شده است. بنابراین علاوه بر استفاده از مرورگر پیشنهادی، بهتر است مرورگر خود را به روز نگهدارید.

 

۷.آخرین بسته نرم افزاری VPN را مجددا نصب کنید.

اگر کارهای بالا مشکل را رفع نکرد، نرم اقزار VPN موجود خود را حذف کرده و مجددا نصب کنید. بهتر است از سایت ارائه دهنده سرویس VPN خود آخرین نسخه نرم افزار را دانلود کرده و مجددا نصب کنید. برای اطمینان از یک نصب تمیز، بهتر است ابتدا تمامی نسخه های قدیمی را حذف کنید. هرچند می توانید بدون نصب نرم افزار در ویندوز ۱۰ به VPN وصل شوید.

۸.پروتکل تونلینگ VPN خود را تغییر دهید.

اگر هنوز برای اتصال به VPN مشکل دارید، مشکل می تواند بخاطر پروتکل تونلینگ VPN باشد. به تنظمیات VPN یا شبکه خود رفته و سعی کنید پروتکل فعال را عوض کنید. برای مثال از پروتکل های OpenVPN، L2TP/IPSec یا IKeV2/IPSec استفاده کنید.

 

۹.پورت اتصال به VPN را عوض کنید.

بعضی از ISPها و شبکه ها ترافیک پورت خاصی را بلوکه می کنند. دستورالعمل سرویس VPN خود را چک کنید و شماره پورت های خاص توصیه شده را پیدا کنید و از یکی از این شماره پورت ها استفاده کنید.

 

۱۰.تنظیمات روتر یا مودم وایفای خود را چک کنید.

بعضی از روترها از عبور داده VPN پشتیبانی نمی کنند. در شبکه های خانگی بایستی تنظیمات فایروال شخصی و وایفای خود را از این نظر چک کنید. مثلا ممکن است وایفای شما گزینه ای برای VPN Passthrough باشد و بهتر است آن را فعال کنید. گاهی فرواردینگ پورت و پروتکل استفاده از پورت وایفای با سرویس VPN هماهنگ نیست و علت مشکل وصل نشدن است. بنابراین دفترچه یا راهنمای مودم وایفای یا روتر خود را چک کنید و طریقه اتصال به VPN آن را بخوانید.

 

۱۱.با پشتیبانی سرویس تماس بگیرید.

اگر کارهای فوق مشکل اتصال به VPN را برای شما رفع نکرد، بهتر است با سرویس پشتیبانی مشتریان ارائه دهنده اشتراک VPN خود تماس بگیرید. ممکن است کسان دیگری نیز همانند شما مشکل داشته و به سرویس پشتیبانی رجوع کرده باشند و سرویس پشتیبانی راه حل بهتری داشته باشد.

 

تبریک می گوییم مقاله اموزش رفع مشکل اتصال به VPN پایان رسید با آموزش ها و مقالات بعدی ما را همراهی کنید.

 

نگار نوین ارائه دهنده سرور مجازی ترافیک نامحدود از ۳۵ لوکیشن و ۵۰ دیتاسنتر برتر دنیا

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران


25 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *