پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

سلام خدمت همه نگار نوینی های عزیز مثل همیشه با شما هستیم با یک اموزش دیگر تحت عنوان آموزش نصب کردن فلاتر Flutter پس همراهی کنید

ابتدا می بایستی بدانیم که فلاتر Fluter چیست:

اگر علاقه مند به دنیای برنامه نویسی موبایل  باشید ، احتمالا اسم فلاتر (Flutter) را شنیده اید . در سال ۲۰۱۷ کمپانی گوگل از فریم ورک جدید خود ، یعنی فلاتر رونمایی کرد . Flutter با این که عمر بسیار کمی دارد اما به سرعت در میان برنامه نویسان محبوب و مورد توجه قرار گرفته است.

جالبی کار اینجاست که شما تنها با یک بار کد نوشتن می توانید خروجی Native اندروید و ios بگیرید در حالی که اگر میخواستید به شکل جداگانه برای اندروید و ios اپلیکیشن تولید کنید ، باید دو زبان متفاوت را یاد میگرفتید که در زمان و هزینه اصلا به صرفه نخواهد بود.

آموزش نصب کردن فلاتر Flutter

مرحله اول: نصب Android SDK

خب اسم این مرحله واضحه و احتیاجی به توضیح خاصی نداره ، فقط اینکه سعی کنید متناسب با نیازتون SDK رو دانلود کنید ، حتما احتیاج نیست تمام API(ورژن های مختلف اندروید) رو دانلود کنید که حجم نسبتا زیادی هم داره ، بهترین منبع برای نصب SDK سایت خود اندروید گوگله که لینکش رو براتون میزام ، دانلود کنید و از حالت فشرده خارج کنید. البته شاید بعضیا بخوان SDK ور از طریق اندروید استودیو دانلود کنن که اونم ی راهه و در ادامه شیوه شناسوندن مسیری غیر از مسیر معمول SDK رو بهتون آموزش میدم.

لینک صفحه رسمی دانلود Android SDK

مرحله دوم: نصب IDE دلخواه

کد زنی داخل فلاتر هم مثل همه ی زبانا چند گزینه برای محیط کد زنی دارید، اولین روش استفاده از Android Studio هستش ، در این روش بعد از نصب اندروید پلاگین مرتبط با فلاتر رو نصب کنید که مسیر اون به این شکله(File -> Settings -> Plugins -> Marketplace -> {search “flutter”}/Install). به همین سادگی ما قادر خواهیم بود بعد از ریست کردن پس از نصب پروژه فلاتر جدیدی رو بسازیم.

دومین روش استفاده از VSCode هستش که بعد از نصب شما باید وارد بخش Extentions شید و بعد از سرچ کردن flutter اقدام به نصب اون کنید. دقت کنید که بعد از اون شما باید DevTools رو برای build گرفتن فعال کنید.

لینک صفحه رسمی دانلود اAndroid Studio

لینک صفحه رسمی دانلود VSCode

مرحله سوم: نصب SDK فلاتر

خب این مرحله هم به سادگی همون مراحل بالاس ، فقط باید از طریق لینکی که براتون میزارم به صفحه رسمی فلاتر داخل گوگل برید و اقدام به دانلود SDK کنید ، بعد دانلود فقط کافیه که اون رو داخل یک محل (ترجیها خارج از درایو C) از حالت فشرده خارج کنید و تمام!

روش دوم این کار clone کردن همین SDK از طریق گیته که Repository اون رو هم براتون قرار میدم که رسمی و قابل اعتماده.

لینک صفحه رسمی دانلود Flutter SDK

اینم Repository گیت هاب برای Clone کردن(ویندوز):

۱C:\src>git clone https://github.com/flutter/flutter.git -b stable

مرحله چهارم: تنظیم SDK ها

این مرحله خیلی مهمه و اکثر افراد داخلش یخورده گیج میزنن ، من به ساده ترین روش این مرحله رو میگم که مثل شیر پشت سرش بزارید.

اول مسیر پوشه ی SDK اندرویدتون رو کپی کنید(ی عکس میزارم که چطوری راحت کپی کنید)

دوبار روی این قسمت کلیک کنید آدرس به صورت متن درمیاد و میتونید انتخاب و کپیش کنید

بعد به بخش Environment Variables وارد شید (env رو داخل منوی استارت سرچ کنید بعد edit the system Environment Variables انتخاب کنید حالا دکمه Environment Variables رو بزنید) داخل بخش User Variable for {username} که میشه بخش بالایی روی دکمه new کلیک کنید ، حالا مطابق شکل زیر نام و مقدار رو وارد کنید و اوکی رو بزنید:

۱Variable Name: ANDROID_SDK_ROOT
۱Variable value: {آدرس پوشه اس دی کا اندروید که گفتم کپیش کنید}

خب حالا نوبت SDK فلاتره ، به محلی که از حالت فشرده خارجش کردین برید(هرجایی که ریختینش منظورمه) و بعد از اون وارد پوشه bin شید و حالا مسیر رو کپی کنید ، به همون بخش Environment Variables برید دوباره و این بار مطابق شکل زیر وارد کنید مقادیرو وارد کنید و اوکی کنید:

۱Variable Name: Path (همینه کلمس فقط گیج نشید و مسیرو بزارید)
۱Variable value: {آدرس پوشه فلاتر که گفتم کپیش کنید}

خب تبریک میگم مراحل نصب تموم شد! برید حالشو ببرید. فقط برای تست این موضوع داخل CMD کامند زیر رو اجرا کنید تا فلاتر چک کنه که همه چیز اوکیه یا مشکلی چیزی هست هنوز.

۱flutter doctor

سرور مجازی فنلاند

تبریک می گوییم آموزش نصب کردن فلاتر Flutter به پایان رسید با مقالات و آموزش های بعدی حتما ما را همراهی کنید.

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *