پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

آموزش رفع اتصال به اینترنت

آموزش رفع اتصال به اینترنت باشما هستیم با آموزش اتصال به اینترنت در خدمت شما خواهیم بود تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. و یا با  محیط آن آشنا گردید به مطالعه این مطلب بپردازید.

شرکت نگارنوین با همت بهترین کارشناس های قوی به شما کاربران و مشتریهای عزیز خدمت رسانی میکند تا هرچه آسان تر و بهتر به درخواست های خود برسید.

نگارنوین : ارائه دهنده سرورهای مجازی و اختصاصی و کولوکیشن از ۳۵ لوکیشن مختلف دنیا و ۵۰ دیتاسنتر

سرور مجازی

مراحل اتصال به اینترنت

۱-­ کامپیوتر را عیب یابی و تست پینگ انجام دهید (تست اتصال به اینترنت)

اولین گامی که باید در هنگام قطع شدن اینترنت خود انجام دهید این است که کامپیوتر یا لپ تاپ خود را بررسی و عیب یابی کنید. گاهی ممکن است که قطع شدن اینترنت به دلیل وجود مشکل در تنظیمات مربوط به شبکه بر روی سیستم عامل کامپیوتر باشد. اگر همه چراغ های روتر یا دستگاه مودم شما روشن است و با دستگاه های دیگر نیز می توانید به اینترنت وصل شوید اما سیستم شما قادر به اتصال نیست احتمال دارد با ریستارت کردن کامپیوتر یا لپ تاپ خود بتوانید مشکل برطرف کنید.

اگر با ریستارت کردن سیستم مشکل اتصال به اینترنت برطرف نشد شما باید دو وضعیت زیر را بررسی کنید.

آموزش رفع اتصال به اینترنت

الف) بررسی وضعیت روتر

دستگاه های که در منزل برای وصل شدن به اینترنت از آن استفاده می کنید مودم نام دارد. اما ارائه دهندگان خدمات اینترنت نسل جدیدی از مودم ها را در اختیار دارند که ترکیبی از مودم و روتر می باشد. روتر دستگاهی است که برای تمامی دستگاه ها یک شبکه داخلی را ایجاد می کند. معمولا آدرس آی پی (IP) یک روتر بطور پیش فرض ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ می باشد.

توجه داشته باشید که استانداردی در این زمینه وجود ندارد و ممکن است کسانی که روتر را تولید می کنند از آدرس های آی پی مختلف استفاده کنند. اکنون شما باید بررسی کنید که آیا آدرس آی پی به درستی وارد شده است یا خیر. برای بررسی این موضوع ابتدا بر روی Start کلیک کنید. سپس ، عبارت cmd را در سمت جستجو وارد کرده و کلید Enter را در صفحه کلید خود فشار دهید. خب حالا در پنجره خط فرمان دستور ipconfig را وارد کنید.

آموزش رفع اتصال به اینترنت

شما می توانید آدرس آی پی در پایین لیست بعد از عبارت Default Gateway مشاهده کنید. برای مثال ، در تصویر بالا آدرس آی پی ۱۰٫۰٫۰٫۱ می باشد.

نکته ۱:

به این نکته توجه داشته باشید که اگر هیچ گونه آدرس IP را در این قسمت مشاهده نمی کنید ، به این معنا است که بین کامپیوتر و سیستم شخصی شما هیچ ارتباطی برقرار نیست. این مشکل احتمال دارد به پایین بودن کیفیت ارتباط اینترنتی مرتبط باشد.

نکته ۲:

اما اگر در این بخش آدرس آی پی را مشاهده کردید یعنی بین کامپیوتر و روتر ارتباط برقرار است. اکنون شما باید تست پینگ (Ping) انجام دهید. برای انجام این کار در پنجره خط فرمان دستور پینگ را با آدرس IP روتر خود وارد کنید. اگر ارتباط برقرار و مطلوب باشد شما باید تصویری همانند شکل زیر را مشاهده کنید.

آموزش رفع اتصال به اینترنت

اگر به جای مقادیر داده های ارسالی و دریافتی  و زمان تاخیر عبارت Request timed out به این معنی است که مشکل از روتر است و در تنظیمات آن تغییراتی به وجود آمده است.

ب) بررسی کارت شبکه

آموزش رفع اتصال به اینترنت

گاهی ممکن است مشکل اتصال به اینترنت ناشی مشکلات به وجود آمده در کارت شبکه باشد. پس بهتر است نگاهی به خطایابی کارت شبکه داشته باشید. برای انجام این کار بر روی Start کلیک کنید. سپس دستور Run را وارد و کلید Enter را در صفحه کلید خود فشار دهید. با باز شدن پنجره Run عبارت devmgmt.msc را در قسمت Open وارد کنید و بر روی گزینه Ok کلیک کرده و یا می توانید کلید Enter را فشار دهید.

آموزش رفع اتصال به اینترنت

 

با انجام این کار شما به پنجره Device Manager دسترسی پیدا خواهید کرد. خب حالا در فهرست مربوطه گزینه Network Adapters را انتخاب کنید و اطمینان حاصل کنید که در کنار آداپتور شبکه علامت سوالی به رنگ زرد قرار نگرفته باشد.

آموزش رفع اتصال به اینترنت

نکته:

آموزش رفع اتصال به اینترنت

اگر در کنار Network Adapters شبکه هیچ گونه علامتی را مشاهده نکردید به این معنا است که مشکلی در کارت شبکه وجود ندارد. اما اگر علامت سوال زرد رنگ را مشاهده کردید ، بر روی کارت شبکه راست کلیک کرده و سپس گزینه Disable device را انتخاب کنید و یک الی دو دقیقه منتظر بمانید. اکنون دوباره بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Enable device را انتخاب کنید.

آموزش رفع اتصال به اینترنت

حال که دوباره آداپتور شبکه فعال شده است چک کنید که آیا علامت سوال زرد رنگ در کنار آن وجود دارد یا خیر. اگر هیچ گونه علامتی وجود نداشت به این معنا است که مشکل از کارت شبکه سیستم بوده و برطرف شده است و در صورتی که علامت سوال زرد رنگ همچنان وجود داشت به این معنا خواهد بود که مشکلی در سخت افزار سیستم به وجود آمده و باید آن را برطرف کنید.

آموزش رفع اتصال به اینترنت

۲-­ بررسی اتصال به اینترنت بر روی دستگاه های دیگر

اگر کامپیوتر یا لپ تاپ شما همچنان با مشکل اتصال به اینترنت روبرو است وضعیت اینترنت را بر روی دستگاه های دیگر بررسی کنید. برای انجام این کار استفاده از گوشی های هوشمند بهترین گزینه خواهند بود. اگر وای فای گوشی خود را روشن کردید و به وای فای متصل شد یا عبارت  Connected را مشاهده کردید ، پس مشکل از روتر نیست بلکه به سیستم شما مربوط است. اما اگر با گوشی خود نیز نتوانستید متصل شوید آنگاه مشکل از روتر است و باید آن را بررسی کنید.

۳-­ بررسی کنید آیا روتر روشن است

اگر با گوشی و سیستم خود نمی توانید به اینترنت وصل شوید دستگاه مودم خود را بررسی کنید و ببینید چراغ های نشانگر آن روشن است. در صورتی که هیچ کدام از چراغ ها روشن نباشد احتمال دارد مودم به برق وصل نباشد یا برق آن قطع است. ابتدا دو شاخه دستگاه مودم خود را از پریز جدا کنید و دو دقیقه منتظر بمانید و سپس دوباره آن را وصل کنید. اطمینان حاصل کنید که کلید وای فای روشن است. اگر چراغ های مودم روشن نشد احتمال دارد آداپتور ، کابل یا مسیر برق قطع یا سوخته شده باشد.

توجه داشته باشید که اگر از کابل برق DCL استفاده می کنید ، شما باید ورود برق به وای فای را نیز بررسی کنید.

آموزش رفع اتصال به اینترنت

۴-­­ وای فای خود را بررسی کنید

اگر هم دستگاه مودم و هم روتر را دارید مطمئن شوید که هر دو درست کار می کنند. در دستگاه های مودم چهار چراغ LED برای نشان دادن عملکرد وای فای وجود دارد. این چراغ ها شامل Internet ، DCL ، Power و WLAN می باشد که در هنگام روشن شدن وای فای باید این چهار چراغ روشن باشند تا بتوان از اینترنت استفاده کرد.

ابتدا شما باید چراغ های LED دستگاه مودم خود را بررسی کنید ببینید که آیا چراغ پاور یا DSL وای فای روشن است یا خیر؟ اگر این چراغ ها روشن نیستند ، وای فای را یک بار خاموش کرده و یک یا دو دقیقه بعد آن را دوباره روشن کنید. اگر پاور روشن شد باید چراغ اینترنت یا WLAN را چک کنید.

در همه مودم ها چراغ ها همگی سبز رنگ هستند و چراغ Internet در هنگام فعالیت چشمک خواهد زد. اگر همه چراغ ها روشن است ولی مشکل اتصال به اینترنت را دارید دو وضعیت ممکن است رخ داده باشد:

۱-­ اتصالات مودم قطع است.

۲-­ بسته ماهیانه شما به اتمام رسیده است.آموزش رفع اتصال به اینترنت

۵-­ اتصال به شبکه به وسیله کابل

گاهی ممکن است که مشکل از اتصال شبکه های بی سیمی در روتر باشد. بهتر است برای چک کردن این مطلب با استفاده از ارتباط سیمی به اینترنت متصل شوید. اگر از این طریق ارتباط برقرار شد ، مشکل از طرف ارائه دهنده خدمات اینترنتی نیست.

توجه کنید شما باید از یک کابل اترنت برای اتصال لپ تاپ و روتر خود استفاده کنید. در صورتی که اگر اتصال به اینترنت برقرار شد و سرعت آن خوب بود به این معنا است که سیگنال های وای فای ضعیف هستند. اما اگر به وسیله این کابل هم نتوانستید به اینترنت وصل شوید مشکل از روتر شما خواهد بود.

آموزش رفع اتصال به اینترنت

۶- دستگاه مودم یا­ روتر را ریستارت کنید

راه دیگر برای رفع مشکل اتصال به اینترنت این است که روتر خود را ریستارت کنید. دو راه حل برای انجام این کار وجود دارد: برخی از شرکت های مانند تی پی لینک در منو تنظیمات خود گزینه ای برای ریستارت کردن وجود دارد که کاربران می توانند در صورت نیاز از آن استفاده کنند. اگر این گزینه در روتر یا مودم شما وجود ندارد یکی بار دستگاه مودم خود را خاموش کرده و پس از چند لحظه دوباره آن را روشن کنید. در بیشتر موارد با خاموش و روشن کردن روتر مشکل حل خواهد شد.

۷-­ تماس یا مراجعه به ISP برای رفع مشکل اتصال به اینترنت

اگر تمام مراحل فوق را انجام دادید ولی باز هم با مشکل اتصال به اینترنت مواجه هستید ، بهتر است با سرویس ارائه دهنده اینترنت خود تماس حاصل کرده و یا به آن مراجعه کنید. سعی کنید در هنگام مراجعه مودم و کابل برق آن را با خود به همراه داشته باشید. سپس ، از مسئول مربوطه درخواست کنید که مودم وای فای را ریست کرده و مجددا آن را پیکربندی کند تا با پروتکل های سرویس ارائه دهنده مطابقت داشته باشد.

 

تبریک می گوییم مقاله آموزش اتصال به اینترنت  پایان رسید با آموزش ها و مقالات بعدی ما را همراهی کنید.

شعار همیشگی: حفظ مشتریان فعلی ، دعوت از مشتریان قبلی ، جذب مشتریان آتی !

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *